Trenn

by Susan Scott / 05 juuni 2016 / No Comments

Suvel ei tohiks trennist loobuda. Treeningud kestavad aastaringi.

Tervislikud ja treenitud inimesed väidavad, et suvel kui on grillhooaeg siis igasugused vorstid ja valmis lihatooted, jäätised ning karastusjoogid ajavad suve lõpuks kehakaalu korralikult kõrgele, sellepärast on suvel treeninguga jätkamine eriti vajalik. Võib öelda, et eriti veel nendel kelle keha on ülejäänud aasta kõvasti trenni teinud.

Istuva eluviisiga inimestel tuleb otsida tund 2-3x päevas, et hoida keha toonuses. Näiteks kui kehakultuuri harrastaval kaovad soojade ilmade naastes spordiklubidest, siis kooli alguseks on jõusaali minnes eriti raske oma keha uuesti käsile võtta, et seda voolima hakata.

Inimesed rassivad suve järel septembrist detsembrini hea vormi nimel kõvasti trenni teha, kuid siis tulevad jõulud ning uus pühadeaegne toiduorgia paiskab trenni- ja toitumisrežiimi jälle segi.

Jällegi uue aasta tulles annavad inimesed endale lubadusi ning on vaja liigkilodest uuesti vabaks saada. Jällegi algab rügamine, et rannahooajaks oleks kõik titi-miti. Kes on tubli ja järjekindel, saabki hea vormi kätte, aga see ei jää püsima, kui inimene trenni edasi ei tee. Mõne aja pärast on suure vaevaga saavutatud trimmis keha läinud. Ihu muutub lõdvaks ja vedelaks, sest kätte jõuab pikk suvi koos jaanipäeva ja puhkusega ning treeningud jäävad unustuse hõlma.

Nimelt on talvised raskemad jõusaali- ja rühmatreeningud ja suvised välitreeningud täiesti ise toimega ja üht teise vastu üleöö vahetada ei tohiks. Kergema ja raskema treeningustiili põhiline vahe on selles, et mõlemas töötavad eri lihaskiutüübid ja mõlemat tuleks harrastada aasta läbi.

Talvel on lihtsam harrastada raskemaid spordialasi ning suvel kergemaid Võiks teha näiteks talviti kolm rasket ja 2 vähemintensiivset treeni nädalas. Suviti jällegi vastupidi, et 2 rasket ja kolm kerget treeningut. Nii on võimalik hoida keha tervena aastaläbi.

Järgides sellist plaani saaksid naised endale hea füüsilise ehituse ning pingul keha ja mehed kes tahavad massi ning tugevust sügisel kohe vormi arendama hakata, selle asemel, et lihasmassi tagasisaamisega 3 kuud punnida

Väike puhkus intensiivsest jõusaalitrennist pole halb ega ka mitte keelatud. Kindlalt jõusaalis või rühmatrennides käivad inimesed võiksid siiski iga poole aasta tagant teha paarinädalase pausi, näiteks puhkuste või pühade aegu, ent siiski hoides silma peal, et paus ei veniks liiga pikaks.

About the author: